Obrada glave STAGE I

Ići dole

Obrada glave STAGE I Empty Obrada glave STAGE I

Počalji od YUgisa Pon 27 Okt 2008, 16:39

GLAVA
*Restrikcija lezi u samom dizajnu glave.Kanal, prije svega mislim na usisni, ima mnogo krivina i okreta.Lakoca kojom motor usisava zrak pri datoj brzini motora(rpm) iskazuje koliki je "protok".
Veci protok znaci da ce se lakse proizvesti veca snaga.
Takodje,kanal(port) i sam ventil nisu dovoljno fizicki veliki da omoguce da se vishe zraka usisa.Kao i svugdje u motoru,posebno kod tjuninga, i ovdje postoje kompromisi.Generalno, veci kanal znaci da ce zrak sporije putovati kroz isti pri datoj brzini motora(rpm).Ovo je poznato kao "brzina kanala"(Port Velocity).Visoke brzine u kanala su dobre,jer ce se gorivo ljepo mjesati sa zrakom dok prolazi kroz karburator, a postoji i odredjena kolicina inertnog usisnog efekta, pri punjenu cilindra.
Kod Fiatovih motora bice visokih brzina u kanalima ali na niskim obrtajima.Ovo je zasluga uskih kanala, i odvratnih neravnina i izoblicenja koji ne dozvoljavaju kvalitetan protok.To znaci da ce spic obrtnog momenta biti na niskim obrtajima.Motor nece bit u mogucnosti da proizvede veliku snagu jer pri visokim obrtajima motor jednostavno ne moze da provuce dovoljno smjese kroz kanale dovoljno brzo.
Bas zbog svega toga prvi posao nam je da omogucimo motoru da pravilno udishe.Kada to zavrsimo ,motor ce ljepo reagovati ma promjene na izduvu,zamjenu i modifikacije karburatora kao i zamjenu bregast...
Prvo moramo skinuti glavu sa bloka.Ovo moze biti tesko jer se alu glava zna zaglaviti tj. zaljepiti za celicne serafe koji je drze.Totalno razliciti materijali tjeraju jedan drugog da korodiraju kada su u kontaktu.
Treba ce vam svrdla za busilicu.Postoje kameni i dijamantski.Od dijamantskih nema bolje ali im je i cjena malo jacha, tako da ce kameni sasvim ljepo posluziti.
Uklonite ventile pazeci da ih slozite i obiljezite nekako u pravom redu zabog kasnijeg vracanja.Krecemo sa radom na kanalima.
Prvo ublazite sve nagle krivine,neravnine i izbocine i praveci sve krivine postepenim.Mnogo metala moze da se "skine" radeci ovo posebnu u oblasti oko vodjica.Malo cemo "varati" i necemo sastrugati vodjice, pa ce biti malo tesko raditi u ovoj oblasti.Skidanje vodjica bi pomoglo puno.Ali nove vodjice bi trebalo upresti ponovo u glavu, moguce i nove ventile..Zelimo da zadrzimo ovaj posao u rangu DIY redukujuci troskove na minimum.Problem je sto su kanali za vodu jako blizu kanala, posebno na spoljnjoj krivini, za usis odnosno izduv.Mozete slobodno natopiti kamen za brusenje sa WD-40.Zaustavice kamen da brzo skida veliku kolicinu metala odjednom.Mozete da budete prilicno kreativni u ovom poslu samo ne mojte pretjerivati.
Sljedeci posao je da da povecamo kompresiju sa standardnih 9.2:1(u pitanju je 1.5motor) na nekih 10.5 .
Korist ove modifikacije je da ce usisani zrak biti vishe kompresovan, tako da ce se vishe sile osloboditi eksplozijom smjese u formi kineticke energije.Korsit ce se vidjeti tijekom cjelog obrtnog opsjega,praveci motor osjetvljivijim na ostale modifikacije.
Mana je u mogucem samozapaljenju smjese, iliti deotanciji ako se ode predaleko sa komprsijom.Detonacije ce ako se ne sprjece na vrjeme ubrzo unsititi vas motor.Dakle negdje oko 11:1 je stvarno MAKSIMUM koji je siguran da se koristi na motor za svaki dan.Cak i tad bi trebalo koristiti kvalitetno gorivo sa MINIMUM 97oktana.Negdje sam vidio da bi valjalo paljenje podesiti na 5stepeni prije GMT.
Kompresija(Commpresion Ratio) se racuna na sljedeci nacin:
CR=Zapremina Cilindra+zapremina komore za sagorjevanje/zapremina komore za sagorjevanje

*ZAPREMINA KOMORE ZA SAGORJEVANjE
Zapremina se mjeri u CC, kubnim centimetrima.Mjeri se tako sto:
Vrate se svjecice,stave ventili(naravno u zatvoren polozaj).Zatim uzmemo komad stakla(mjere da pokrije komoru) na kojima bi trebalo izbusiti minimum dvije rupice.Ivice komore namazite sa tovatnom mashcu.Postavite staklo i istiskujte zrak koji ce se vidjeti po ivicama komore kao mjehurcic u masti.Kada to zavrsite treba napuniti komore sa motornim ulje,vodom ili nekom drugom tecnoscu.Na ovaj nacin ce te provjeriti i kako dihtuju ventili.E sad, da biste napunili komore valjalo bi naci nekakvu pipetu, ali i malo veci shpric ce posluziti.Ne zaboravite da da biste izracunali kompresiju morate dodati i zapreminu udubljenja na klipovima,"supljine" izmedju cela klipa i prve karike, kao i zapreminu koju ce dodati dihtung.Za povecanje kompresije se koristi skidanje glave (ponekad i bloka).Ovo ne mozete raditi nazalost sami.Kao primjer za dizanje kompresije sa 9.2:1 na 10.8:1 je CENZURA skinuti 2mm sa glave.
Vrlo je bitno da na donjoj povrsini glave(koja dodiruje blok) nema strugotine i "oziljaka" jer ce prouzrokovati pregjevanje u komori i samozapaljenje smjese.

*USISNA GRANA
Sljedeci posao je da uparimo usisne kanale sa kanalima na usisnoj grani(port match).Ovo je malo dosadniji i da kazem za mozak komplikovaniji posao pa ima jedan laksi nacin koji i nije tolko losiji.usisnoj grani.Da napomenem,SAMO IZLAZE prosirite na tu mjeru.Zatim ga ljepo zaokruzite i stopite u usisni traktu u glavi.Nece praviti prevelike razlike u protoku i snazi u odnosu na onaj tezhi nacin koji zbog jasnog razloga(DIY) nisam htio da objashnjavam.

*KARBURATOR
Zadnje sto cemo za sad raditi, je da obradimo karburator.Za primjer cemo uzeti dvogrli karburator.Standardna modifikacija koja pravi veliku razliku u osjetvljivosti motora na gas je zamjena za jache dizne.Mi cemo ici malo dalje od toga.Sljedecu modifikaciju uradite samo na svoju odgovornost jer ce motor zbog nje dosta teze paliti.Uklanjamo cjeli sistem sauha.Ovo ce omoguciti veci protok pri WOT(WideOpenThrotle-potpuno otvoren leptir).Evo da razbijemo i jednu lau zabludu.Sve modifikacije na karburatoru ce stvarno znaciti nesto i osjetiti se samo pri WOT.
Sljedeca modifikacija je da povecamo glavno grlo sa 23mm na 26mm i sekundarno sa 26mm na 28mm.Ovo se radi tako sto se karburator rasklopi o donji dio odnese na masinsku obradu da se rabuse grla(postoje i kraburatori kod kojih se to moze mjenjati).28mm na drugom grlu je APSOLUTNI maksimum.Tamo gdje su grla uska(najuzha) treba postoji venturi izlaz.Zrak ce se tuda najbrze kretati omogucujuci dobru atomizaciju goriva dok izlazi da venturi.

P.S.Da napmenem da su modifikacije preuzete od "treceg lica" te nisam 100% siguran u prevod.Ako ima nekih greski javite.

Sada glava koja lakse dise moze da iskoristi sve dodatno modifikacije i provuce vishe zraka kroz karb i usisnu granu.Razlika cu vozac osjetiti na WOT i od srednjih do maksimalnih obrtaja,a ne na bas na niskim obrtajima i malim opterecenjima motora.
Ne zaboravite da biste ostvarili dovoljnu brzinu smjese kroz kanal treba motor vishe vrtjeti.

A sad par savjeta pri svom ovom poslu:

1)Kada obradjujete kanale, naspricajte WD-40 na zadnju stranu metala koji obradjujete jer kada se primaknete ivici i probijanju istog WD-40 ce poceti da isparava i pushi se.
2)Kada se povjecavaju grla pogorsava se protok kroz venturi.Da to rjesite mozete da zamjenite(kako to prosto zvuci jel da?! )) )za vece ali je to jako veliki posao i ne moze ni svaka masinska radionica da ga odradi.A i veci venturi zahtjeva vishe obrtaje da bi se dostigla tacka kada se dostize dovoljna atomizacija goriva.Nauk: ne pretjerujte sa grlima.
3)Bilo bi jako pametno da prjedjete na el. pumpu za gorivo a pomogucstvu sa podesvim regulatorom pritiska.
4)Valjalo bi i izbalansirati cjel "donji" paket ali je to vec malko veca investicija i uopste nije DIY.

Napisao i sastavio clan ovog foruma, Sasa Nisevic

_________________
BOYRACER
MOTORSPORT
YUgisa
YUgisa
DOHC 1995ccm Turbo 197ks

Broj poruka : 62061
Godina : 35
Lokacija : Subotica
Datum upisa : 08.03.2008

http://boyracermotorsport.forum315.com/

Nazad na vrh Ići dole

Nazad na vrh

- Similar topics

 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu