Ugradnja table iz Astre F
+4
ZAC
darko-san
junior45
mixy
8 posters
Zastava Forum :: Slobodne teme :: DIY
Strana 1 od 1
Ugradnja table iz Astre F
Ukoliko zelite da ulepšate enterijer vašeg juga, ugradnja table iz Astre F je prilično popularan poduhvat, ja sam izbrojao 10 jugića koji imaju ovu tablu, a sigurno ih ima i vise, Važna informacija u vezi sa ugradnje table mi je bila da pinjon opelove sajle kilometar sata odgovara na yugov menjač, informacija koju sam dobio od člana sa foruma Civere koji je jedini bio ljubazan da mi odgovori na pitanja u vezi table.
Nigde nisam našao step by step pa cu pokusati da što bolje objasnim tu proceduru ovo je kako sam ja to uradio kod mene, verovatno su drugi to i bolje odradili, pa neka se slobodno uključe u temu..
Meni je od alata bilo potrebno:
-bušilica
-mala brusica
-aparat za varenje
-klešta, šrafcigeri i sl.
-ćale kao desna ruka
-brat, elektroničar
1. Ugradnja table
Prvo je neophodno skinuti staru tablu, koja se drži sa 3 šrafa koji se nalaze u motornom prostoru, srednji je najlakše uočljiv, ispod rezervnog točka, levi je ispod motora brisača, desni ispod kutije sa osiguračima, i 4 ili 5 šrafa iz kabine, treba skinuti i kutiju sa komandama grejanja. kao i letvu volana koji će prilikom stavljanja i vadjenja nove table da smeta.
Od parčeta plastike iseći deo koji će pokriti stare otvore za grejanje (gornji i donji) i izbušiti 4 rupe, koje će kasnije da služe za ventilaciju, 2 idu u šoferku, a 2 u kabinu, prečnik rupa je oko 50 mm za rebrasto crevo
Na tabli sam morao da isečem: 1) dovode za ventilaciju levo i desno sa unutrašnje strane 2) fabričke šrafove 3) deo table sa gornje strane da bi prišla što bolje uz konture yugove šoferke. 4) armaturu table, (moglo je da prodje i bez sečenja armature, kako mi je reko član sa foruma Civera, ali nisam imao živaca tako da sam ja to posekao, usled sečenja aramture sa desne strane izdeformisao se otvor za kasetu tako da nisam mogao da je upasujem, vec je samo pričvršćen poklopac..
Morao sam da isečem fabričke šrafove, (ima ih tri) s tim što sam mogao da ostavim srednji šraf koji otprilike gadja fabričku yugovu rupu, ali umesto njega stavio sam drugi šraf koji se dosta nezgodno šrafi jer mora da se drži ključem dok se njegova matica šrafi iz motornog prostora.
Za pričvršćivanje table koristio sam jugove rupe, samo sam probušio tablu sa gornje strane i postavio M8 šrafove koji se šrafe u motornom prostoru (moglo je to i bolje, da sam skidao šoferku i stavljao holšrafe ili samoreze, ali mi je to bilo preveliko cimanje.
Isečeni dovodi za ventilaciju sa leve i desne strane table da bi tabla mogla da pridje kako treba, i taj deo zatvorio plastikom i slikonom.
Ja sam uz tablu dobio i deo plastike koji pokriva ventilacini otvor pa sam ga zatvorio plastikom i silikonom i vratio na svoje mesto, (kroz njega je izbušen otov za rebrasto crevo za ventilaciju) otvor sa desne strane je takodje zatvoren plastikom i silikonom, i ispod njega je izbušena još jedna rupa za rebrasto crevo za ventilaciju šoferke, otvori za grejanje prema kabini su sa unutrašnje strane zatvoreni plastikom i izbušene su dve rupe za rebrasto crevo
Prilikom montaže zasmetao mi je lim ispod šoferke malo ubedjivanja čekićem i problem je rešen, (naravno ovako je ispalo kod mene, vama možda to neće smetati, tako da je to relativno i zavisi od toga koliko ce te "obrijati" tablu sa unutrašnje strane odnosno iseći dovod za vazduh ka šofer šajbni
Tabla je pričvršćena sa unutrašnje strane preko dva ugaonika, čiji jedan kraj ide na armaturu table a drugi na stub yuga
Bočni deo table, sa vozačeve strane malo je dugačak, pa sam to recnuo, i malo nagužvao i sve je leglo na svoje mesto
Tabla je postavljena i provučena rebrasta creva za ventilaciju
Moram da napomenem da su sada ručice prozora previše blizu table tako da se prozori sada otvaraju samo kada su vrata otvorena…
Kao što sam gore već napomenuo, zbog sečenja armature table (sa desne, suvozačeve strene) izdeformisala se sama armatura table i kaseta nije mogla da stane kako treba, pa sam morao da odvojim plastiku od poklopca, poklopac sam pričvrstio šrafom koji ide ispod kvake kasete za parče aluminimua koje služi kao prečka, i sa bespovratonom vezicom sa desne strane radi boljeg prijanjanja.
Centralnu konzolu sam da skratim, tako da obuhvata samo menjač, ne i ručnu kočnicu, bilo mi je lakše da je tako fiksiram, i smetala su mi preširoka fabrička sedišta, mada su mnogi stavljali celu, tako da ovaj deo po svom nahodjenju odradite. Ona se kači na vodjice table a pričvrstio sam je šparingom, prvo zašrafio levu i desnu stranu, a onda ušrafio šparing koz patos. kod menjača sam izbušio dve rupe, s leve i desne strane menjača i ušrafio
(mala digresija, preporučujem da se prvo menjač pomeri unazad pa tek onda da se pričvršćuje centralna konzola)
2. Pomeranje ručice menjača unazad
Druga stvar koju je potrebno uraditi je pomeriti ručicu menjača unazad, može i bez ovog posla, ako se odlučite da se ne cimate oko toga, mada je meni lično to bio najlakši deo posla, možete da pokrivite ručicu menjača još više prema sredini auta, ili da zavarite poluge u “L” oblik tako da ručica bude na svom mestu, ali onda centralna konzola mora da se seče u onom delu koji služi za ostavu, ispod poklopca pepeljare, kada menjač ide u prvu i treću, elem, ja sam to odradio tako što sam plastikom koja drži kuglu menjača precrtao centralnu rupi i 3 rupe za šrafove, i izbušio bušilicom, 12 cm unazad, a staru rupu zatvorio limom
Ručicu menjača sam ispravio,(isekao pa zavario pod boljim uglom) tako da sada ima normalan položaj, i skratio sam njen hod za 25mm, što ste tiče donjeg dela poluga birača mora da se iseče i da se doda parče za istih 12 cm
3. Podešavanje volana
Meni je volan bio previše nisko i previše blizu same teble, pa sam zamenio yugov kardan volana, zastavinim, koji je duži za nekih 2, 3cm, zbog zgloba kardana morao sam da “obrijam” letvu volana da bi kardan mogao slobodno da se okreće i standardne rupe na letvi su morale da se prošire jer se letva približava vozaču.
Kontakt brava je fabrički postavljena na gore, to mi je smetalo zbog table pa sam morao da je zarotiram na dole, ovde treba voditi računa oko 2 šrafa koji drže samu bravu, jer su oslabljeni da bi onemogućili lopove priikom razbijanja iste, ja sam šrafcigerom i čekićem lagano udarao po donjem delu (ispod glave šrafa da ne bi otkinuo glavu šrafa) Meni se jedan šraf otkinuo pa sam ubacio običan
Da bi zarotirali kontakt bravu potrebno je brusilicom proširiti rupu za kontakt bravu prema volanu, tj prema vozaču, i prema dole, ugao volana mi je oduvek smetao pa sam dodao dve matice i dve šajbne da bi spustio volan
Ukoliko imate plastiku oko volana, tj letve volana koja prekriva ablendere, štelovanje i rotiranje, kontakt brave prilagodite otvoru za istu na opelovoj plastici. Fabričke rupe za ablendere proširite za yugove, ili nabavite ablendere od opela. Ja za sad to još nisam odradio, kad budem i to rešio ubacicu slike.
4. Pomeranje papučica
Obično ko god je ugradjivao ovu tablu kaže da su papučice u redu i da ne smeta prilikom vožnje, meni je smetalo kad sam od gasa trebao da prebacim nogu na kočnicu noga mi je zakačala u centralnu konzolu, pa sam pomerio sve papučice u desno za oko 4cm, ovde se mora voditi računa da se ne pretera zbog papučice kvačila, i zbog razmaka izmedju kvačila i kočnice koji treba da je oko 4 5cm, uostalom izmerite prvo taj razmak pa onda pomerajte papučice. Samo pomeranje nije nimalo komplikovano, ja sam mislio da će to morati da se vari i seče, ali njihove poluge su prilično mekane, tako da je dovoljno koristiti dva para vodoinstalaterskih klešta, ili sličnih i iskriviti papučice u željenu poziciju. Pošto se krive onda nisu ni u ravni, kvačilo je sada dalje, a kočnica bliže, ali to se može rešiti ili montiranjem sportskih papučica tako da budu sve u ravni, ili sečenjem pa varenjem bilo poluge kvačila ili kočnice. Što se tiče papučice gasa isekao sam je u zglobu, i taj deo zavario sa leve strane plastičnog držača. A naravno treba da se napravi i novi držač sauha
5. Povezivanje instrumenata
Po meni najteži deo posla, ako nemate pomoć prijatelja, ceo posao oko povezivanja elektrike odradio je moj brat, a ja ću pokušati da objasnim taj postupak. Prekidač za svetla kod mene nije povezan jer se svetla pale automatski preko releja, ali cu i to odraditi samo je prekidač previše slab pa mora da se koriste 2 releja. Prekidač za sva četiri migavca, ventilator, i zadnji grejač se povezuju prilično jednostavno korišćenjem običnog digitalnog instrumenta, samo treba da se prati koja žica ide gde, i da li prekidač prekida masu ili plus. Ovaj deo nisam slikao, jer nisam stigao da ispratim brata baš u svemu
Povezivanje TID dispelaja je priličo jednostavno, ako imate konektor žice se razlikuju po bojama, ako ne onda samo okrenete tid i povezujte, ) lemite, direktno, kao što je na slici obeleženo, (ovo nije slika konektora već tid-a.
1 • Crvena – plus (stalni, živa struja)
5 • Crna – plus (preko kontakta)
3 • Braon – masa
Što se tče povezivanja same table, ja sam uz tablu dobio i fabričke konektore što mi je olašalo posao, ali može i bez njih, direktnim lemljenjem za štampanu ploču instrumenta, kada se instrument okrene, na štamšpanoj ploči su ispisani brojevi njihovo značenje je sledeće:
Za desni konektor koji je 12-to pinski:
1 – Pojas x
2 – Air bag x
3 – x
4 – x
5 – tc
6 – kuka x
7 – trap x
8 – abs x
9 – x
10 – s x
11 – grejač x
12 – maglenke x
Za levi konektor koji je 16-to pinski:
1 – x
2 – alternator (akumulator) x
3 – komp timer kilometraže x
4 – masa (svetlo,)
5 – 12v osvetljenje table
6 – temperatura vode (masa preko sonde)
7 – nivo goriva (masa preko sonde)
8 – obrtomer (povezuje se preko minusa sa bobine)
9 – 12v kontakt
10 – ( ! ) x
11 – ručna kočnica x (masa)
12 – pumpa x
13 – žmigavac
14 – žmigavac
15 – ulje (masa)
16 – duga svetla 12v
Kada okrenete fabričke yugove konektore imate sledeće značenje kontakta:
Manji 6-to pinski konektor:
1 - rezerva goriva (-)
2 - maglenke
3 - dugo svetlo (+)
4 - ulje (-)
5 - migavci
6 - migavci
Veći 8-mo pinski konektor:
1 - masa
2 - osvetljenje table (+)
3 - 12v kontakt
4 - ( ! )
5 - sonda goriva (-)
6 - sonda temperature (-)
7 - alternator
8 - alternator
- buksna koja ulazi u instrument je ručna kočnica.
Brojeve spajate i tako povezujete tablu, npr: opelov 16-to pinski konektor br. 15 „ulje“ povezujete sa yugovim 6-to pinskim konektorom br. 4 „ulje“.
Što se tiče sonde za temperaturu postoji problem, yugov instrument je magnetni, a opelov je na bimteal, i fabrička yugova sonda ima otpor od oko 2720 Ω, dok je opelovom instrumentu potrebno mnogo manje, pa je neophodno staviti otpornik od 270 Ω, da bi zajedno sa fabričkom sondom proizveli 237 Ω. Opet napominjem tako je kod mene ispalo, ja sam testirao sa štelujućim otpornikom i taj otpor od 270Ω na otporniku mi je idealni, jer kada se zagreje kazaljka bude otprilike na oko 85 stepeni. (štelujući sam zamenio stalnim) A otpornik se vezuje tako što se jedan kraj veže na masu, a drugi kraj na žicu fabričkog davača kod yuga.
Instrument za gorivo još nisam povezao jer mi je plovak pokvaren već je samo spojena žica yugovog 6-to pinskog br. 1 „rezerva goriva“ sa opelovim 16-to pinskim br.7 „gorivo“ tako da mi sada radi sijalica za rezervu, ali kad budem kupio novi plovak žica ce morati da se preveže na 8-mo pinski yugov konektor br. 5 „gorivo“. (neka moja predpostavka)
Kao što sam gore već pomenuo sajla kilometar sata od( omege A, astre f, calibre i sigurno od još nekog modela, razlika je samo u dužini) ima isti pinjon kao i yugova sajla, i odlično upada u menjač, s tim što mora da se probuši nova rupa za sajlu na požarnom zidu, jer je sada priključak za km sat na drugom mestu
6. Povezivanje komandi za grejanje
Moje fabričke sajle su bile previše kratke i u dosta lošem stanju, pa sam ostavio samo božir, ili pancir fabričke sajle koja pomera klapno za hladan vazduh, nastavio sam ga sa opelovim božirom preko redne kleme, i kroz njega provukao novu sajlu (žica debljine oko 2mm). i ona prolazi kroz parče plastike koje zatvara donji deo otvora za grejanje. Na slici je i druga sajla za topli vazduh ali sam je kasnije izbacio jer je imala prevelike krivine i dosta se opterećivala i posle nedelju dana se izdeformisala, jer ona pomera i klapno i ventil hladnjaka, kad ste već ovde nije na odmet naprskati wd sprejom ventil hladnjaka i ostale pokretne elemente
Umesto stare sajle stavio sam novu dužu (oko 1m) i ona ide od komandi za grejanje, iza poklopca kasete, i ulazi odmah kod kutije sa osiguračima, jer tu već postoji fabrička rupa, sada ima mnogo blaže krivine i radi mnogo bolje,
Morao sam da pravim novi držač sajle od parče lima, i dela starog držača sajle sa šrafom i stegom, da bi sve to funkcionisalo.
Uz tablu sam dobio parče opelove sajle koja ima na oba kraja parče palstike koje služi za zakačivanje same sajle za komandu grejanja. Jednu zakačaljku sam skinuo i super lepkom je zalepio na novu sajlu koja ide za topao vazduh, a drugi deo sajle (koji takodje ima tu zakačaljku) povezao sam preko redne kleme i stegao za fabričku sajlu za hladan vazduh.
Nigde nisam našao step by step pa cu pokusati da što bolje objasnim tu proceduru ovo je kako sam ja to uradio kod mene, verovatno su drugi to i bolje odradili, pa neka se slobodno uključe u temu..
Meni je od alata bilo potrebno:
-bušilica
-mala brusica
-aparat za varenje
-klešta, šrafcigeri i sl.
-ćale kao desna ruka
-brat, elektroničar
1. Ugradnja table
Prvo je neophodno skinuti staru tablu, koja se drži sa 3 šrafa koji se nalaze u motornom prostoru, srednji je najlakše uočljiv, ispod rezervnog točka, levi je ispod motora brisača, desni ispod kutije sa osiguračima, i 4 ili 5 šrafa iz kabine, treba skinuti i kutiju sa komandama grejanja. kao i letvu volana koji će prilikom stavljanja i vadjenja nove table da smeta.
Od parčeta plastike iseći deo koji će pokriti stare otvore za grejanje (gornji i donji) i izbušiti 4 rupe, koje će kasnije da služe za ventilaciju, 2 idu u šoferku, a 2 u kabinu, prečnik rupa je oko 50 mm za rebrasto crevo
Na tabli sam morao da isečem: 1) dovode za ventilaciju levo i desno sa unutrašnje strane 2) fabričke šrafove 3) deo table sa gornje strane da bi prišla što bolje uz konture yugove šoferke. 4) armaturu table, (moglo je da prodje i bez sečenja armature, kako mi je reko član sa foruma Civera, ali nisam imao živaca tako da sam ja to posekao, usled sečenja aramture sa desne strane izdeformisao se otvor za kasetu tako da nisam mogao da je upasujem, vec je samo pričvršćen poklopac..
Morao sam da isečem fabričke šrafove, (ima ih tri) s tim što sam mogao da ostavim srednji šraf koji otprilike gadja fabričku yugovu rupu, ali umesto njega stavio sam drugi šraf koji se dosta nezgodno šrafi jer mora da se drži ključem dok se njegova matica šrafi iz motornog prostora.
Za pričvršćivanje table koristio sam jugove rupe, samo sam probušio tablu sa gornje strane i postavio M8 šrafove koji se šrafe u motornom prostoru (moglo je to i bolje, da sam skidao šoferku i stavljao holšrafe ili samoreze, ali mi je to bilo preveliko cimanje.
Isečeni dovodi za ventilaciju sa leve i desne strane table da bi tabla mogla da pridje kako treba, i taj deo zatvorio plastikom i slikonom.
Ja sam uz tablu dobio i deo plastike koji pokriva ventilacini otvor pa sam ga zatvorio plastikom i silikonom i vratio na svoje mesto, (kroz njega je izbušen otov za rebrasto crevo za ventilaciju) otvor sa desne strane je takodje zatvoren plastikom i silikonom, i ispod njega je izbušena još jedna rupa za rebrasto crevo za ventilaciju šoferke, otvori za grejanje prema kabini su sa unutrašnje strane zatvoreni plastikom i izbušene su dve rupe za rebrasto crevo
Prilikom montaže zasmetao mi je lim ispod šoferke malo ubedjivanja čekićem i problem je rešen, (naravno ovako je ispalo kod mene, vama možda to neće smetati, tako da je to relativno i zavisi od toga koliko ce te "obrijati" tablu sa unutrašnje strane odnosno iseći dovod za vazduh ka šofer šajbni
Tabla je pričvršćena sa unutrašnje strane preko dva ugaonika, čiji jedan kraj ide na armaturu table a drugi na stub yuga
Bočni deo table, sa vozačeve strane malo je dugačak, pa sam to recnuo, i malo nagužvao i sve je leglo na svoje mesto
Tabla je postavljena i provučena rebrasta creva za ventilaciju
Moram da napomenem da su sada ručice prozora previše blizu table tako da se prozori sada otvaraju samo kada su vrata otvorena…
Kao što sam gore već napomenuo, zbog sečenja armature table (sa desne, suvozačeve strene) izdeformisala se sama armatura table i kaseta nije mogla da stane kako treba, pa sam morao da odvojim plastiku od poklopca, poklopac sam pričvrstio šrafom koji ide ispod kvake kasete za parče aluminimua koje služi kao prečka, i sa bespovratonom vezicom sa desne strane radi boljeg prijanjanja.
Centralnu konzolu sam da skratim, tako da obuhvata samo menjač, ne i ručnu kočnicu, bilo mi je lakše da je tako fiksiram, i smetala su mi preširoka fabrička sedišta, mada su mnogi stavljali celu, tako da ovaj deo po svom nahodjenju odradite. Ona se kači na vodjice table a pričvrstio sam je šparingom, prvo zašrafio levu i desnu stranu, a onda ušrafio šparing koz patos. kod menjača sam izbušio dve rupe, s leve i desne strane menjača i ušrafio
(mala digresija, preporučujem da se prvo menjač pomeri unazad pa tek onda da se pričvršćuje centralna konzola)
2. Pomeranje ručice menjača unazad
Druga stvar koju je potrebno uraditi je pomeriti ručicu menjača unazad, može i bez ovog posla, ako se odlučite da se ne cimate oko toga, mada je meni lično to bio najlakši deo posla, možete da pokrivite ručicu menjača još više prema sredini auta, ili da zavarite poluge u “L” oblik tako da ručica bude na svom mestu, ali onda centralna konzola mora da se seče u onom delu koji služi za ostavu, ispod poklopca pepeljare, kada menjač ide u prvu i treću, elem, ja sam to odradio tako što sam plastikom koja drži kuglu menjača precrtao centralnu rupi i 3 rupe za šrafove, i izbušio bušilicom, 12 cm unazad, a staru rupu zatvorio limom
Ručicu menjača sam ispravio,(isekao pa zavario pod boljim uglom) tako da sada ima normalan položaj, i skratio sam njen hod za 25mm, što ste tiče donjeg dela poluga birača mora da se iseče i da se doda parče za istih 12 cm
3. Podešavanje volana
Meni je volan bio previše nisko i previše blizu same teble, pa sam zamenio yugov kardan volana, zastavinim, koji je duži za nekih 2, 3cm, zbog zgloba kardana morao sam da “obrijam” letvu volana da bi kardan mogao slobodno da se okreće i standardne rupe na letvi su morale da se prošire jer se letva približava vozaču.
Kontakt brava je fabrički postavljena na gore, to mi je smetalo zbog table pa sam morao da je zarotiram na dole, ovde treba voditi računa oko 2 šrafa koji drže samu bravu, jer su oslabljeni da bi onemogućili lopove priikom razbijanja iste, ja sam šrafcigerom i čekićem lagano udarao po donjem delu (ispod glave šrafa da ne bi otkinuo glavu šrafa) Meni se jedan šraf otkinuo pa sam ubacio običan
Da bi zarotirali kontakt bravu potrebno je brusilicom proširiti rupu za kontakt bravu prema volanu, tj prema vozaču, i prema dole, ugao volana mi je oduvek smetao pa sam dodao dve matice i dve šajbne da bi spustio volan
Ukoliko imate plastiku oko volana, tj letve volana koja prekriva ablendere, štelovanje i rotiranje, kontakt brave prilagodite otvoru za istu na opelovoj plastici. Fabričke rupe za ablendere proširite za yugove, ili nabavite ablendere od opela. Ja za sad to još nisam odradio, kad budem i to rešio ubacicu slike.
4. Pomeranje papučica
Obično ko god je ugradjivao ovu tablu kaže da su papučice u redu i da ne smeta prilikom vožnje, meni je smetalo kad sam od gasa trebao da prebacim nogu na kočnicu noga mi je zakačala u centralnu konzolu, pa sam pomerio sve papučice u desno za oko 4cm, ovde se mora voditi računa da se ne pretera zbog papučice kvačila, i zbog razmaka izmedju kvačila i kočnice koji treba da je oko 4 5cm, uostalom izmerite prvo taj razmak pa onda pomerajte papučice. Samo pomeranje nije nimalo komplikovano, ja sam mislio da će to morati da se vari i seče, ali njihove poluge su prilično mekane, tako da je dovoljno koristiti dva para vodoinstalaterskih klešta, ili sličnih i iskriviti papučice u željenu poziciju. Pošto se krive onda nisu ni u ravni, kvačilo je sada dalje, a kočnica bliže, ali to se može rešiti ili montiranjem sportskih papučica tako da budu sve u ravni, ili sečenjem pa varenjem bilo poluge kvačila ili kočnice. Što se tiče papučice gasa isekao sam je u zglobu, i taj deo zavario sa leve strane plastičnog držača. A naravno treba da se napravi i novi držač sauha
5. Povezivanje instrumenata
Po meni najteži deo posla, ako nemate pomoć prijatelja, ceo posao oko povezivanja elektrike odradio je moj brat, a ja ću pokušati da objasnim taj postupak. Prekidač za svetla kod mene nije povezan jer se svetla pale automatski preko releja, ali cu i to odraditi samo je prekidač previše slab pa mora da se koriste 2 releja. Prekidač za sva četiri migavca, ventilator, i zadnji grejač se povezuju prilično jednostavno korišćenjem običnog digitalnog instrumenta, samo treba da se prati koja žica ide gde, i da li prekidač prekida masu ili plus. Ovaj deo nisam slikao, jer nisam stigao da ispratim brata baš u svemu
Povezivanje TID dispelaja je priličo jednostavno, ako imate konektor žice se razlikuju po bojama, ako ne onda samo okrenete tid i povezujte, ) lemite, direktno, kao što je na slici obeleženo, (ovo nije slika konektora već tid-a.
1 • Crvena – plus (stalni, živa struja)
5 • Crna – plus (preko kontakta)
3 • Braon – masa
Što se tče povezivanja same table, ja sam uz tablu dobio i fabričke konektore što mi je olašalo posao, ali može i bez njih, direktnim lemljenjem za štampanu ploču instrumenta, kada se instrument okrene, na štamšpanoj ploči su ispisani brojevi njihovo značenje je sledeće:
Za desni konektor koji je 12-to pinski:
1 – Pojas x
2 – Air bag x
3 – x
4 – x
5 – tc
6 – kuka x
7 – trap x
8 – abs x
9 – x
10 – s x
11 – grejač x
12 – maglenke x
Za levi konektor koji je 16-to pinski:
1 – x
2 – alternator (akumulator) x
3 – komp timer kilometraže x
4 – masa (svetlo,)
5 – 12v osvetljenje table
6 – temperatura vode (masa preko sonde)
7 – nivo goriva (masa preko sonde)
8 – obrtomer (povezuje se preko minusa sa bobine)
9 – 12v kontakt
10 – ( ! ) x
11 – ručna kočnica x (masa)
12 – pumpa x
13 – žmigavac
14 – žmigavac
15 – ulje (masa)
16 – duga svetla 12v
Kada okrenete fabričke yugove konektore imate sledeće značenje kontakta:
Manji 6-to pinski konektor:
1 - rezerva goriva (-)
2 - maglenke
3 - dugo svetlo (+)
4 - ulje (-)
5 - migavci
6 - migavci
Veći 8-mo pinski konektor:
1 - masa
2 - osvetljenje table (+)
3 - 12v kontakt
4 - ( ! )
5 - sonda goriva (-)
6 - sonda temperature (-)
7 - alternator
8 - alternator
- buksna koja ulazi u instrument je ručna kočnica.
Brojeve spajate i tako povezujete tablu, npr: opelov 16-to pinski konektor br. 15 „ulje“ povezujete sa yugovim 6-to pinskim konektorom br. 4 „ulje“.
Što se tiče sonde za temperaturu postoji problem, yugov instrument je magnetni, a opelov je na bimteal, i fabrička yugova sonda ima otpor od oko 2720 Ω, dok je opelovom instrumentu potrebno mnogo manje, pa je neophodno staviti otpornik od 270 Ω, da bi zajedno sa fabričkom sondom proizveli 237 Ω. Opet napominjem tako je kod mene ispalo, ja sam testirao sa štelujućim otpornikom i taj otpor od 270Ω na otporniku mi je idealni, jer kada se zagreje kazaljka bude otprilike na oko 85 stepeni. (štelujući sam zamenio stalnim) A otpornik se vezuje tako što se jedan kraj veže na masu, a drugi kraj na žicu fabričkog davača kod yuga.
Instrument za gorivo još nisam povezao jer mi je plovak pokvaren već je samo spojena žica yugovog 6-to pinskog br. 1 „rezerva goriva“ sa opelovim 16-to pinskim br.7 „gorivo“ tako da mi sada radi sijalica za rezervu, ali kad budem kupio novi plovak žica ce morati da se preveže na 8-mo pinski yugov konektor br. 5 „gorivo“. (neka moja predpostavka)
Kao što sam gore već pomenuo sajla kilometar sata od( omege A, astre f, calibre i sigurno od još nekog modela, razlika je samo u dužini) ima isti pinjon kao i yugova sajla, i odlično upada u menjač, s tim što mora da se probuši nova rupa za sajlu na požarnom zidu, jer je sada priključak za km sat na drugom mestu
6. Povezivanje komandi za grejanje
Moje fabričke sajle su bile previše kratke i u dosta lošem stanju, pa sam ostavio samo božir, ili pancir fabričke sajle koja pomera klapno za hladan vazduh, nastavio sam ga sa opelovim božirom preko redne kleme, i kroz njega provukao novu sajlu (žica debljine oko 2mm). i ona prolazi kroz parče plastike koje zatvara donji deo otvora za grejanje. Na slici je i druga sajla za topli vazduh ali sam je kasnije izbacio jer je imala prevelike krivine i dosta se opterećivala i posle nedelju dana se izdeformisala, jer ona pomera i klapno i ventil hladnjaka, kad ste već ovde nije na odmet naprskati wd sprejom ventil hladnjaka i ostale pokretne elemente
Umesto stare sajle stavio sam novu dužu (oko 1m) i ona ide od komandi za grejanje, iza poklopca kasete, i ulazi odmah kod kutije sa osiguračima, jer tu već postoji fabrička rupa, sada ima mnogo blaže krivine i radi mnogo bolje,
Morao sam da pravim novi držač sajle od parče lima, i dela starog držača sajle sa šrafom i stegom, da bi sve to funkcionisalo.
Uz tablu sam dobio parče opelove sajle koja ima na oba kraja parče palstike koje služi za zakačivanje same sajle za komandu grejanja. Jednu zakačaljku sam skinuo i super lepkom je zalepio na novu sajlu koja ide za topao vazduh, a drugi deo sajle (koji takodje ima tu zakačaljku) povezao sam preko redne kleme i stegao za fabričku sajlu za hladan vazduh.
mixy- OHV 663ccm 21ks
- Broj poruka : 15
Lokacija : Leskovac
Datum upisa : 13.10.2012
mixy- OHV 663ccm 21ks
- Broj poruka : 15
Lokacija : Leskovac
Datum upisa : 13.10.2012
Re: Ugradnja table iz Astre F
fino izgleda,svaka cast
jel moze da se podesava gde duva ili je to fiksno?
jel moze da se podesava gde duva ili je to fiksno?
junior45- DOHC 1995ccm i.e 139ks
- Broj poruka : 35121
Godina : 33
Lokacija : Farkazdin-Zrenjanin
Datum upisa : 10.01.2012
Re: Ugradnja table iz Astre F
Svaka cast za trud,ovo je bio OGROMAN posao,jos jednom BRAVO umalo da zaboravim odlicno izgleda samo ovaj deo oko brave kada bi mogao malo ove zice da sakrijes nekom plastikom bas bode u oci.
darko-san- OHV 843ccm 34ks
- Broj poruka : 203
Godina : 46
Lokacija : krusevac
Datum upisa : 05.01.2012
Re: Ugradnja table iz Astre F
Svaka cast za trud.... ne svidja mi se sto se prozor ne moze otvoriti..bar skrati rucke za otvaranje prozora..... a i nije mi jasno cemu sve ovo???
_________________
Nisam pametan al` sam neophodan.
ZAC- DOHC 1581ccm 103ks
- Broj poruka : 14369
Godina : 50
Lokacija : Zemun
Datum upisa : 16.06.2012
Re: Ugradnja table iz Astre F
Ili stavi električne podizače.
YugoM55- OHV 1295ccm 61ks
- Broj poruka : 746
Godina : 31
Lokacija : Dubrovnik
Datum upisa : 13.10.2012
Re: Ugradnja table iz Astre F
Ne moze da se podesava se gde ce da duva jer nema prostora za klapno, mada je i ovako ok, kad zagreje kabinu zagrejao je i soferku...a leti kad udare vrucine jedino klima pomaze..
Znam da bode u oci sto fali plastika kod volana, plastiku vec imam samo da nabavim opelove ablendere pa cu i to srediti.
Sto se tice prozora, vec imam bmw-ove podizace samo cekam lepo vreme za ugradnju.
Znam da bode u oci sto fali plastika kod volana, plastiku vec imam samo da nabavim opelove ablendere pa cu i to srediti.
Sto se tice prozora, vec imam bmw-ove podizace samo cekam lepo vreme za ugradnju.
mixy- OHV 663ccm 21ks
- Broj poruka : 15
Lokacija : Leskovac
Datum upisa : 13.10.2012
Re: Ugradnja table iz Astre F
jel si povezao plovak za gorivo jel ti dobro pokazuje?
novmaher- OHV 843ccm 34ks
- Broj poruka : 181
Godina : 38
Lokacija : okolina Pozarevca
Datum upisa : 12.11.2013
Re: Ugradnja table iz Astre F
Nisam nista stigao da povezujem dobio sam klinca tako da su svi radovi na yugisi stali kad budem povezao, bice update
mixy- OHV 663ccm 21ks
- Broj poruka : 15
Lokacija : Leskovac
Datum upisa : 13.10.2012
Re: Ugradnja table iz Astre F
castitam za klinac
novmaher- OHV 843ccm 34ks
- Broj poruka : 181
Godina : 38
Lokacija : okolina Pozarevca
Datum upisa : 12.11.2013
Re: Ugradnja table iz Astre F
reci mi druze sta mislis nabavio sam tablu od opel vektre a, pa da li je to slicno i moze li da stane u yuga pozdrav
ovako izgleda
EDIT: Ispravljen link slike i spojene poruke, obrati paznju na pravila postavljanja slika na forum i takodje nemoj pisati dve poruke za redom u roku od par minuta, nego koristi opciju EDIT pa dodaj u poruci to sto si izostavio. YUgisa
ovako izgleda
EDIT: Ispravljen link slike i spojene poruke, obrati paznju na pravila postavljanja slika na forum i takodje nemoj pisati dve poruke za redom u roku od par minuta, nego koristi opciju EDIT pa dodaj u poruci to sto si izostavio. YUgisa
stevacurug- OHV 663ccm 21ks
- Broj poruka : 10
Datum upisa : 08.03.2013
Re: Ugradnja table iz Astre F
Premeri duzinu pa ces odmah znati da li uopste moze da stane u kabinu i da li vredi dalje razmisljati o ugradnji
_________________
BOYRACER
MOTORSPORT
Re: Ugradnja table iz Astre F
Previse je siroka je ta tabla za yuga, morao bi da je kratis levo i desno i da seces rupe za A stub
mixy- OHV 663ccm 21ks
- Broj poruka : 15
Lokacija : Leskovac
Datum upisa : 13.10.2012
Re: Ugradnja table iz Astre F
poceo sam da vezujem km sat od astre i malo su mi pomogli saveti i seme a malo ne pa cu kad budem imao vremena napisati kako je kod mene to uspelo ali imam jedno pitanje a to je da kad dam kontakt obrtaljka mi zakuca na 7000 obrtaja i nereaguje i kad prebacim prekidac na poziciju i upaljena svetla ona padne na nulu i takodje uopste nereaguje da li neko zna da nije mozda crkao otpornik na ploci ili je crkla obrtaljka ili mozda nisam dobro spojio nesto unapred pozdrav
stevacurug- OHV 663ccm 21ks
- Broj poruka : 10
Datum upisa : 08.03.2013
Re: Ugradnja table iz Astre F
Ako si povezao tablu kao sto sam i ja onda ti je obrtomer crko. pogledaj ponovo zice isprati instalaciju
mixy- OHV 663ccm 21ks
- Broj poruka : 15
Lokacija : Leskovac
Datum upisa : 13.10.2012
Re: Ugradnja table iz Astre F
nije crko prijatelju namestio sam otvorio sam ga i kazaljku prstom na silu okrenuo skroz do kraja i on je proradio i odlicno radi uglavnom sam sve povezao samo me zeza temperatura nije mi jasno koji otpornik i kako otpornik izgleda i gde da se zalemi mozes li mi molim te to malo bolje objasniti evo par slika kako sam ja resio moju tablu pozdrav druze https://2img.net/r/ihimizer/v2/640x480q90/838/2vkg.jpg https://2img.net/r/ihimizer/v2/640x480q90/843/dtu7.jpg https://2img.net/r/ihimizer/v2/640x480q90/841/ne0s.jpg https://2img.net/r/ihimizer/v2/640x480q90/842/8ivl.jpg https://2img.net/r/ihimizer/v2/640x480q90/845/f1311.jpg https://2img.net/r/ihimizer/v2/640x480q90/838/oe571.jpg https://2img.net/r/ihimizer/v2/640x480q90/841/fgll.jpg https://2img.net/r/ihimizer/v2/640x480q90/834/ud0q.jpg https://2img.net/r/ihimizer/v2/640x480q90/841/8iu3.jpg https://2img.net/r/ihimizer/v2/640x480q90/836/lgeq.jpg https://2img.net/r/ihimizer/v2/640x480q90/843/nu6l.jpg https://2img.net/r/ihimizer/v2/640x480q90/841/s7ok.jpg
stevacurug- OHV 663ccm 21ks
- Broj poruka : 10
Datum upisa : 08.03.2013
Re: Ugradnja table iz Astre F
Stevo, vec sam ti skretanju paznju na pravila foruma po pitanju postavljanja slika, ja bih te zamolio da ih ispostujes sledeci put.
_________________
BOYRACER
MOTORSPORT
Re: Ugradnja table iz Astre F
stvarno se izvinjavam probao sam da ih postavim kako treba ali nesto nije ispalo dobro izvinjavam se jos jednom
stevacurug- OHV 663ccm 21ks
- Broj poruka : 10
Datum upisa : 08.03.2013
Re: Ugradnja table iz Astre F
Imas u meniju slike ikonicu za sliku i kliknes na nju i kad ti se otvori mali prozorcic pise URL tamo kopiras link slike (kao sto si i do sada kopirao taj u prozor od poruke) i onda kliknes insert i to je to.
_________________
BOYRACER
MOTORSPORT
Re: Ugradnja table iz Astre F
Svaka cast za tablu izgleda ko iz fabrike, nisam mislio da moza da stane.
kao sto sam gore napisao problem je u sondi za temp koja se nalazi na glavi motora i koja je razlicitog otpora nego sto je potrebno opelovom instrumentu. ja sam prvo stavio stelujuci otpornik i tako vozio, da se motor zagreje na radnu temp, a povezao sam i ladin instrument za temp koji sam takodje kontrolisao u toku voznje i gledao sam da mi se vrednosti ta dva instrumenta poklope (oni ne mogu istovremeno da rade, ili zica sa otpormikom i opelov instrument ili posebna zica direktno do ladinog instrumenta ) kada sam ga nastelovao da kazaljke identicno pokazuju. izmerio sam otpor na stelujucem i bio je 270 Ω, (otpor na otporniku zavisi od otpora yugove sonde jer nisu sve iste pa zato preporucujem prvo stelujuci) stelujuci je slabiji pa sam umesto njega stavio stalni otpornik.
Povezivanje je jednostavno, jedan kraj otpornika vezes bilo gde na masi, a drugi na zici koja ide od instrumenta do fabricke sonde na glavi motora. zica je duga preko 2 m pa mozes bilo gde da joj skines zastitu i ne seces zicu vec samo tu zalemis drugu zicu koja ide do otpornika da to izgleda kao "T" racva
Nadam se da ti je ovo kratko objasnjenje pomoglo
kao sto sam gore napisao problem je u sondi za temp koja se nalazi na glavi motora i koja je razlicitog otpora nego sto je potrebno opelovom instrumentu. ja sam prvo stavio stelujuci otpornik i tako vozio, da se motor zagreje na radnu temp, a povezao sam i ladin instrument za temp koji sam takodje kontrolisao u toku voznje i gledao sam da mi se vrednosti ta dva instrumenta poklope (oni ne mogu istovremeno da rade, ili zica sa otpormikom i opelov instrument ili posebna zica direktno do ladinog instrumenta ) kada sam ga nastelovao da kazaljke identicno pokazuju. izmerio sam otpor na stelujucem i bio je 270 Ω, (otpor na otporniku zavisi od otpora yugove sonde jer nisu sve iste pa zato preporucujem prvo stelujuci) stelujuci je slabiji pa sam umesto njega stavio stalni otpornik.
Povezivanje je jednostavno, jedan kraj otpornika vezes bilo gde na masi, a drugi na zici koja ide od instrumenta do fabricke sonde na glavi motora. zica je duga preko 2 m pa mozes bilo gde da joj skines zastitu i ne seces zicu vec samo tu zalemis drugu zicu koja ide do otpornika da to izgleda kao "T" racva
Nadam se da ti je ovo kratko objasnjenje pomoglo
mixy- OHV 663ccm 21ks
- Broj poruka : 15
Lokacija : Leskovac
Datum upisa : 13.10.2012
Re: Ugradnja table iz Astre F
hvala ti druze puno na objasnjenju uradicu kako si mi rekao pa cemo videti,tablu sam odlepio sa desne strane mislim na kozu skratio je pa ponovo zalepio medjutim malo se vidi ali dobro jos lepse bi se uklopila da nisam ostavio policu nego samo poklopac od nje kao ti ali sam je nekako namestio i samo malo kaci kad su vrata zatvorena ,pedale nisam dirao ni bravicu nekako samo sam rucicu menjaca savio na dole da neudara u plastiku a nisam hteo da je skracujem posto su mi sedista od golfa visoka malo pa bi se stalno saginjao da menjam brzine,puno ti hvala na objasnjenjima mnogo mi je pomoglo veliki pozdrav druze
stevacurug- OHV 663ccm 21ks
- Broj poruka : 10
Datum upisa : 08.03.2013
Re: Ugradnja table iz Astre F
Nema na cemu, samo da proradi, poz
mixy- OHV 663ccm 21ks
- Broj poruka : 15
Lokacija : Leskovac
Datum upisa : 13.10.2012
Similar topics
» Ugradnja BMW-ove istrument table
» Ugradnja GSI dig.table i Astrinog putnog kompjutera u Yuga
» Ugradnja Korejske instrument table (KIRIM) u Koral In 1.1i 2004god
» Problem : Dim iz centralne table
» Boja instrument table
» Ugradnja GSI dig.table i Astrinog putnog kompjutera u Yuga
» Ugradnja Korejske instrument table (KIRIM) u Koral In 1.1i 2004god
» Problem : Dim iz centralne table
» Boja instrument table
Zastava Forum :: Slobodne teme :: DIY
Strana 1 od 1
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu